sobota, 14 lutego 2015

PUDDING CHIA Z GRUSZKĄ KORZENNĄ I TRUFLĄ

Najmodniejszy deser walentynkowy w tym roku to pudding z nasion Chia, czyli hiszpańskiej szałwii! Podaje się go zwykle ze świeżymi truskawkami i jagodami. U nas jeszcze nie pora na truskawki, dlatego zamieniłam je na gruszkę w syropie korzennym, sos czekoladowy i udekorowałam gotową truflą szampańską!




#ChiaGruszkaTrufla

Potrzebujesz:
*mały garnek
*nasiona Chia
*mleko migdałowe
*miód
*gruszkę
*goździki
*kardamon
*laskę cynamonu
*sos czekoladowy (przepis tutaj)
*ulubiony likier lub spirytus
*trufla (ja lubię szampańskie)
Zalewasz cztery łychy nasion szklanką podgrzanego mleka migdałowego z miodem. Przekładasz do pucharków i zostawiasz w chłodzie na około dwie godziny. Kroisz obraną gruszkę w kostkę i gotujesz chwilę w syropie z miodu i przypraw. Sos czekoladowy przygotowujesz jak chcesz. (Dzisiaj zrobiłam rano #Coconellę do naleśników na bazie pestek słonecznika, więc lekko rozcieńczyłam alkoholem i użyłam jako sos czekoladowy). Po schłodzeniu nasiona pęcznieją i tworzą delikatną galaretkę, wierzch polewasz czekoladą, dekorujesz gruszką i dogadzasz sobie ulubioną truflą. Walenty zachwycony!
Made with  in Warsaw



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz