poniedziałek, 2 lutego 2015

ZĘBY JAK PEREŁKI - PASTA D.I.Y.

Wielokrotnie czytałam i słyszałam o paście do zębów z oleju kokosowego. Miesiąc temu postanowiłam zrobić taką pastę na własny użytek. Testowałam ją przez ten czas i mogę teraz spokojnie polecać. Prosta do wykonania, naturalna i doskonale pielęgnuje zęby. Mam subiektywne wrażenie, że są bielsze i gładsze. 





#PastaDoZebowCoco

Potrzebujesz:
*malutki słoiczek
*szpatułkę
*olej kokosowy
*sodę oczyszczoną
*ksylitol
*olejek miętowy (opcjonalnie cytrusowy lub goździkowy)
Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj i przełóż do słoiczka. Proporcje: 2/4 sody oczyszczonej (jest zasadowa, utrzymuje świeży oddech, delikatnie ściera osad nazębny), 1/4 oleju kokosowego (jest przeciwbakteryjny, przeciwgrzybiczy, zawarty w nim olej kaprylowy niszczy szczepy drożdżaka odpowiedzialnego za powstawanie próchnicy), około 1/4 ksylitolu (zasadowy, wspomaga mineralizację szkliwa i sprzyja rozpuszczaniu płytki nazębnej), na koniec dodaj 2-3 krople wybranego olejku dla aromatu.

Ważne!
Pasta może zmieniać konsystencję przy zmianie temperatury, ale nie zmienia to jej właściwości pielęgnujących. Przechowuj ją zgodnie z terminem przydatności do spożycia oleju kokosowego. 
Aplikuj na szczotkę szpatułką lub patyczkiem do lodów. 
Pasta kokosowa działa profilaktycznie na zdrowe zęby, nie zastępuje profesjonalnych zabiegów leczniczych i higienicznych jamy ustnej. 
Pasta nie była przeze mnie testowana z aparatem ortodontycznym, więc nie mogę jej w takim przypadku polecić. 
Made with  in Warsaw





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz